From presence to distance in museum education: the use of archaeological finds to create digital assets through 3D scanning

Autori

  • Michele Domenico Todino Università degli Studi di Salerno
  • Lucia Campitiello Università degli Studi di Salerno
  • Stefano Di Tore Università degli Studi di Salerno

DOI:

https://doi.org/10.32043/jimtlt.v2i1.1

Abstract

In this work, some reflections regarding the educational videogame's development for museum education are reported. In particular, the importance of creating objects (digital assets) for 3D graphics engines starting from archaeological finds, a consequence of the importance of collaboration between museums and universities and to capitalize the distance education’s experiences made during COVID-19.

In questo lavoro vengono riportate alcune riflessioni sullo sviluppo dei videogiochi educativi per la didattica museale. In particolare, l'importanza di creare oggetti (risorse digitali) per motori di grafica 3D a partire da reperti archeologici, conseguenza dell'importanza della collaborazione tra musei e università e di capitalizzare le esperienze di formazione a distanza realizzate durante il COVID-19.

Riferimenti bibliografici

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Pubblicato

2022-05-25

Come citare

Todino, M. D., Campitiello, L., & Di Tore, S. (2022). From presence to distance in museum education: the use of archaeological finds to create digital assets through 3D scanning. Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching, 2(1). https://doi.org/10.32043/jimtlt.v2i1.1

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