A research-action experience with future teachers: reflectiveness to encourage the use of technologies in an inclusive key
DOI:
https://doi.org/10.32043/jimtlt.v3i1.61Parole chiave:
reflexivity; future teachers; inclusionAbstract
The term reflexivity refers to the conscious action of the teacher to cope with the complexity of educational and didactic systems. Reflexivity if promoted during the initial training period can have benefits on teachers’ future teaching action. In fact, fostering reflexive practices could prove useful in navigating the complex universe of teaching interaction and fostering inclusion for all. Therefore, the aim of this contribution is to show the results of an action research experience carried out on the theme of reflexivity in the training of future teachers.
Con il termine riflessività si indica l’azione consapevole del docente a fronteggiare la complessità dei sistemi educativi e didattici. La riflessività se promossa durante il periodo di formazione iniziale può avere dei benefici sulla futura azione didattica dei docenti. Infatti, favorire pratiche riflessive potrebbe rivelarsi utile a navigare il complesso universo dell’interazione didattica e a favorire l’inclusione di tutti. Pertanto, scopo di questo contributo è mostrare i risultati di un’esperienza di ricerca azione svolta sul tema della riflessività, nei percorsi formativi dei futuri docenti.
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